Strona głównaPodaj numer oferty:

Jak wyszukać ofertę
Jak umieścić ofertę
SPRAWDŹ !!!
Promocje
Oferty specjalne
Poszukujemy
FORUM
Dobór domu
Projekty
KALKULACJE
Koszty transakcji
Kredyty
Ubezpieczenie
Wycena
KURS WALUT ŚREDNI NBP
WALUTA |
KURS |
1 EUR |
4.8100 PLN |
1 CHF |
4.9300 PLN |
1 USD |
4.9200 PLN |
1 GBP |
5.5700 PLN |
INFORMACJE OGÓLNE
Informacje o Firmie
Opis pośrednictwa
Opis wynajmu ob.rekr. WL
INFORMACJE - TRANSAKCJE
Dokumenty
Słownik »
Słownik pojęć
Porady
Nasi partnerzy w MLS
Jak umieścić ofertę w MLS
INFORMACJE - ZAPYTANIA
Zapytanie ofertowe
Zgłoszenie oferty
Info rezerw. WL ON-line
Rezerwacja IMPREZY
MAPY - IKONY
Mapy
Ikony
Jak do Nas dojechać
|
Powrót-->• Tur-Info•Opis Wynajmu Obiektów Rekreacyjnych •Dokumenty do pobrania •OWS • OWU •Agro-wypoczynek •Dokumenty
|
WL |
OWN - Ogólne Warunki Najmu Obiektów Rekreacyjnych |
UWAGA : Firma COOR NIE JEST SKLEPEM INTERNETOWYM ->NIE SPRZEDAJEMY I NIE ZAWIERAMY UMÓW PRZEZ INTERNET .Treści prezentowane na stronach naszego Wortalu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz formą informacji pozwalającej potencjalnemu Kupującemu/Najmecy zapoznać się z Warunakmi na jakich jest sprzedawany towar, produkt czy usługa w której sprzedaży /najmie pośredniczy Firma COOR. Każdorazowo warunki sprzedaży/najmu są uzgadniane z właścielem nieruchomości, producentem czy usługodawcą w siedzibie Firmy COOR za pośrednictwem COOR z Klientem , Kupującym.
|
•Zamówienie •Terminy •Ubezpieczenie •Umowa •Rezerwacja •Sprzedaż •Prawa i obowiązki •Reklamacja •Rezygnacja •Rozliczenie
Zalety Oferty |
Oferta COOR --- wypoczynku w obiektach rekreacyjnych - WL
Proponujemy Państwu polski model wypoczynku po pracy , w weekend , w wakacje .Możecie Państwo pojechać w każdy nawet najodleglejszy zakątek Polski nawet tam - gdzie "diabeł mówi dobranoc"
Posiadamy wiele różnego rodzaju obiektów rekreacyjnych przeznaczonych na wynajem . Klient ma możliwość uzyskania pełnej informacji o obiekcie rekreacyjnym , którym jest zainteresowany .Po złożeniu zapytania otrzyma opis obiektu - wyposażenie ,media , konstrukcja , atrakcje , opis okolicy , położenie , region , parking ,max. liczba osób, cena .Proponujemy Wynajem całego obiektu lub na pokoje. Przy zapytaniu ofertowym wcześniejszym niż 30 dni przed terminem pobytu COOR uzgadnia z Klientem ostateczny termin zapłaty za pobyt - co jest równoznaczne z rezerwowaniem klientowi do tego terminu wybranego przez niego obiektu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
• dostępność obiektu- poznawanie Polski często od jej kuchni w najodleglejszych jej zakątkach tam gdzie nie dociera typowe biuro turystyki , przez co nie mamy możliwości obcowania z miejscową lud -nością , jej kulturą , zwyczajami czy obrzędami .
• niska cena pobytu - to możliwość korzystania z pełnego wyposażenia kuchni gdzie Państwo będziecie mogli sami sobie przygotowywać posiłki zamiast korzystać z okolicznych barów czy restauracji .Wykaz wyposażenia obiektu rekreacyjnego jest pokazany w formie obrazków-ikon.
•różnorodność oferowanych obiektów : dla bardzo wymagających - nie mogących się rozstać z cywilizacją ale również dla tych którzy lubią samotność i dziką przyrodę , bez kontaktu z szeroko pojętymi "mediami"
• możliwość poznawania miejscowych zabytków ,dziwów przyrody , miejscowej kultury -przez to , że sami zwiedziliśmy najbardziej nawet niedostępne krańce Polski pokażemy - ukierunkujemy Państwa na ciekawostki okolicy w której będziecie wypoczywać np. skierujemy Państwa do czystych jeszcze jezior i rzek pełnych ryb i raków , do prywatnych zoo z dzikimi zwierzętami , do potężnych akweduktów mostów po których tylko raz przejechał pociąg z Cesarzem Wilhelmem - na polowanie do bunkrów , umocnień z czasów II wojny światowej z ich ciekawostkami ,na jarmarki miejscowe święta gdzie jeszcze kultywuje się wielopokoleniowe tradycje .
• możliwość zamiany domków na okres weekendu czy wakacji - osoby będące właścicielami różnego rodzaju obiektów rekreacyjnych będą mieli również --- -przez co nie znudzą się okolicą i ciągłym pobytem wprawdzie swoim ale nieciekawym już domku . Zamiana ma dodatkowe zalety -poznania nowych ludzi .
|
•Dostępność obiektu |
•Niska cena pobytu |
•Różnorodność obiektów |
•Wszystkie typy obiektów |
•Kontakt z dziką przyrodą |
•Rozstanie z cywilizacją ? |
•Poznawanie zabytków |
•Ciekawostki-dziwy natury
+ Opowiastki tubylców |
•Poznawanie folkloru |
•Zamiana domków !!!!!!!!! |
↑top
Po zapłaceniu wymaganych umową kwot -za pobyt + kaucję + ewentualne wyżywienie + inne opłaty -Najemca (turysta) obiektu WL okazując dowód wpłaty -- na konto firmy lub płacąc bezpośrednio w biurze zamawia [ w Biurze COOR osobiście , telefonicznie , faxem, e-mailem ] pobyt w domku rekreacyjnym -na druku - Umowa -- Zgłoszenie na pobyt w obiekcie rekreacyjnym Zamówienie na druku UMOWA-ZGŁOSZENIE powinno być przesłane z określonym w ogólnych warunkach najmu obiektu rekreacyjnego wyprzedzeniem --- patrz rezerwacja
|
↑top
|
Wynajmujący indywidualnie określa , który obiekt rekreacyjny jest wg niego wynajmowany jest w sezonie a który po sezonie sezon :to najczęściej - miesiące letnie . Inaczej sezon należy traktować nad morzem , gdzie przeważnie sezon wynajmu obiektów rekreacyjnych trwa od 15.06.--15.09 czyli około 3 miesiące . W górach natomiast sezon trwa znacznie dłużej od 15.12 do 15.02 w zimie , latem też sezon trwa znacznie dłużej niż nad morzem od 1.05 do 15. 10. Wyglada na to że w górach sezon trwa prawie cały rok . Przerwy są wykorzystywane na przygotowanie się do sezonu .poza sezonem : najczęściej są to pozostałe miesiące Zasadą jest ,że w miesiącach po sezonie stosowane są upusty cenowe -przeważnie 10-20% Wynajmujący preferują w sezonie letników, którzy wynajmują na dłuższy okres niż 1 tydzień a przy weekendzie przyjazd letników piątek -mogą być stosowane są wówczas zniżki .
|
• |
Doba w obiekcie rekreacyjnym rozpoczyna się o godz. 1600 pierwszego dnia pobytu a kończy się o godz. 1100 ostatniego dnia pobytu . Spotkanie z właścicielami odbywa się w miejscowości lokalizacji domku . |
↑top
Najemcy
Każdy turysta -najemca obiektu rekreacyjnego (domku/kwatery)w ramach dodatkowej opłaty za pobyt może być ubezpieczony przez 24godziny na dobę na terenie Polski i za granicą - od nieszczęśliwych wypadków -- NNW -- w okresie wpisanym na umowie -- zgłoszeniu -- Ubezpieczony Najemca mając szkodę może zgłosić się po wypłatę świadczenia do każdego Oddziału Towarzystwa Ubezpieczeniowego na terenie Polski i za granicą .Dodatkowo najemca może się ubezpieczyć od kosztów rezygnacji z najmu .
|
Wynajmującego
Każdy z Wynajmujących własnym kosztem i staraniem może i powinien ubezpieczyć w ramach współpracy z firmą COOR obiekt rekreacyjny od kradzieży, pożaru, NNW, innych zdarzeń . Niewielka składka daje Wynajmującemu bardzo duże zabezpieczenie.
|
↑top
• |
Część merytoryczna |
|
Zawarcie umowy następuje przez podpisanie umowy-zgłoszenia przez uczestnika i Firmę COOR, wpisania na listę najemców lub oczkujących a także wpłacenia kwoty rezerwacyjnej w wysokości min 30% całej kwoty za pobyt lub 100% sumy gdy rezerwacja jest w okresie poprzedzającym najem krótszym niż 30 dni.
• Umowa przestaje obowiązywać z upływem okresu na , który została zawarta , wskutek rezygnacji najemcy lub
wskutek wypowiedzenia umowy przez FirmęCOOR . |
• |
Część finansowa |
|
• Cena obejmuje : 1/opłatę za pobyt w obiekcie rekreacyjnym (zakwaterowanie ) na ilość dni wynikających z umowy ,
2/ kaucję ,
3/ wyżywienie ,
4/ dopłaty |
|
• Opłata za pobyt :
Zaliczka -- Klient wpłaca wymaganą zaliczkę-- minimum --30% w momencie rezerwacji obiektu .
Pozostała kwota -- powinna być wpłacona zgodnie z zasadami rezerwacji najpóźniej na 30 dni lub 14dni
przed terminem najmu . |
|
• Kaucja
Najemca powinien [w Biurze lub na konto Firmy COOR ] wpłacić kaucję w kwocie 100-300zł lub 500 zł (zorganizowane grupy ) jako zabezpieczenie dla wynajmującego - na pokrycie ewentualnych szkód na obiekcie + nieopłacone wyżywienie i dopłaty . (W wyjątkowych przypadkach istnieje możliwość wpłaty kaucji Wynajmującemu ). |
|
Po zakończeniu najmu bez względu na sposób jego zakończenia kaucja bez oprocentowania zostanie zwrócona Najemcy w całości lub w wysokości pomniejszonej o ewentualne zaległości w płatnościach oraz koszty usunięcia zniszczeń w wyposażeniu. Zwrot lub rozliczenie kaucji nastąpi w nieprzekraczalnym terminie 21 dni od daty pozytywnego zdania obiektu rekreacyjnego (domku/ kwatery) Wynajmującemu -zgodnie z protokołem zdawczo -odbiorczym W/Z/O przedłożonym w biurze Firmy COOR. Kaucja bez oprocentowania może być przekazana Najemcy gotówką lub na wskazane przez najemcę konto bankowe .
|
|
• Wyżywienie - jest przeważnie we własnym zakresie , jeżeli istnieje taka możliwość Całodzienne wyżywienie
można uzyskać już od ceny 20 zł wzwyż . Menu można bardzo często ustalić wcześniej z gospodarzami |
|
• Dopłaty
- za sprzątanie , zużycie energii elektrycznej , gazu , wody (wg. wskazań licznika ),ogrzewanie, telefon,
- za użytkowanie : sprzętu turystycznego, basenu , kortu , konia, itp.
( właściciel rzadko pobiera opłaty za atrakcje) |
|
Dopłaty stałe np. sprzątanie-są płatne w Biurze Firmy COOR lub Wynajmującemu Dopłaty zmienne np. za zużytą energię elektryczną są płatne Wynajmującemu w dniu zakończenia pobytu wg wskazań licznika .
|
↑top
• |
Rezerwacja obiektu o średnim i wysokim standardzie (2*--5*) |
|
najpóźniej na 30 dni przed terminem najmu Z takim samym 30-dniowym wyprzedzeniem Klient zobowiązany jest do zapłaty minimum 30% zaliczki za pobyt+dopłaty+kaucja W zamówieniu Klient określa termin pobytu , osoby-ich ilość ,typ obiektu, Nr katalogowy . |
• |
Rezerwacja obiektu o niskim standardzie (1*) |
|
najpóźniej na 14 dni przed terminem najmu Klient wpłaca pełną kwotę obejmującą opłatę za pobyt+dopłaty+kaucja . |
• |
Rezerwacja obiektu - LAST MINUTE |
|
najpóźniej na 3 dni przed terminem najmu |
|
• Klient wpłaca pełną kwotę obejmującą opłatę --> za pobyt + dopłaty + kaucja . |
|
Najemcą obiektu rekreacyjnego jest osoba podpisująca Umowę -Zgłoszenie oraz inne osoby nim objęte .Za wszelkie zobo wiązania względem Wynajmującego jak i Firmy COOR wszyscy będący na Umowie -Zgłoszeniu odpowiadają solidarnie .
|
|
• Dokumenty dla Najemcy - Potwierdzenie rezerwacji + KP za pobyt + wyżywienie + dopłaty |
↑top
UWAGA ! |
Firma COOR wydaje dokumeny najmu gdy klient spełnił wszystkie wymogi finansowe ! . |
|
Sprzedaż imprezy-(najmowanego obiektu) preferowana jest w systemie tygodniowym (od soboty do soboty ) w sezonie tj. od czerwca do września --głównie góry - od lipca do sierpnia -głównie morze i Mazury. Poza sezonem minimalny okres wynajmu - 3 doby(na weekend) .
|
|
Dokumenty dla Najemcy -Potwierdzenie rezerwacji + KP za pobyt+wyżywienie+dopłaty protokół W/Z/D+ Adres i Opis dojazdu do obiektu UWAGA : Skierowanie do obiektu jest wydawane Klientowi-Najemcy po wpłacie przez niego wszystkich wynikających z umowy opłat - w biurze Frmy lub na konto COOR
|
↑top
|
Katalog praw i obowiązków obowiązujących najemcę obiektu rekreacyjnego po uzyskaniu skierowania |
•
|
Najemca zobowiązuje się wykorzystywać wynajmowany obiekt rekreacyjny/kwaterę wyłącznie na cele okresowego pobytu np. turystycznego. Najemca nie może dokonywać żadnych zmian w najmowanym obiekcie tym bardziej zmian budowlanych bez zgody Wynajmującego . Najemcy nie wolno oddawać całości ani części domku w podnajem lub do bezpłatnego używania osobom trzecim chyba , że po uzyskaniu pisemnej zgody Wynajmującego (fakt ten powinien być odnotowany w protokole W/Z/O ) .
|
•
|
Doba w obiekcie rekreacyjnym najczęściej rozpoczyna się o godz. 1600 pierwszego dnia pobytu a kończy się o godz.1100 ostatniego dnia pobytu . Spotkanie z Wynajmującymi domek/kwaterę odbywa się w miejscowości lokalizacji domku .
|
•
|
Klient--Najemca otrzymuje : opis dojazdu do wybranego domku . Po przyjeździe Najemca zobowiązany jest sprawdzić stan obiektu pod względem ilościowo-jakościowym i własnoręcznym podpisem na protokole W/Z/O to potwierdzić . Wszelkie reklamacje dotyczące braków w obiekcie Najemca zgłasza osobiście Wynajmującemu .Najemca musi liczyć się z tym , że usunięcie ewentualnych -nieprzewidzianych szkód /braków może nastąpić w rozsądnym terminie . Najemca w miarę posiadanych możliwości powinien przyczynić się do uniknięcia powiększenia szkody. Protokół W/Z/O jako załącznik ma charakter dowodowy i jako taki powinien być podpisany przez obie strony .
|
•
|
Każdy obiekt rekreacyjny - domek posiada dokładnie określoną ilość osób, wliczając w to każde dziecko . Dlatego każdorazowo ze względów bezpieczeństwa i sanitarnych na pobyt dodatkowej osoby wymagana jest zgoda Wynajmują cego .na piśmie i za dodatkową opłatą.
|
• |
Przywożenie zwierząt jest możliwe jeżeli jest ta opcja w ofercie -jeżeli jej nie ma->tylko po uzgodnieniu z COOR. |
•
|
Klienci - Najemcy na letnisku przyjmowani są tylko na podstawie skierowań COOR-wydawanych po dokonaniu wszystkich wymaganych umową opłat .
|
•
|
Klient odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone w obiekcie rekreacyjnym (domku /kwaterze) podczas jego pobytu w wynajmowanym obiekcie .Na terenie obiektu obowiązuje porządek -- w sytuacji rażącego wykroczenia przeciwko porządkowi publicznemu i nie stosowania się do zaleceń Wynajmującego ,Wynajmujący może żądać opuszczenia obiektu przed terminem zakończenia najmu - fakt ten jednak powinien zostać odnotowany przez Wynajmującego w protokole W/Z/O dodatkowo z udziałem osoby postronnej np. funkcjonariusza policji .
|
•
|
Sprzątanie obiektu : Zgodnie z OWN na podstawie druku W/Z/O Najemca obiektu WL jest obowiazany do wydania przedmiotu najmu czystego(czyste powinny być również wszystkie znajdujące się wewnątrzjak i na zewnątrz sprzęty i urządzenia) . Sprzątanie może być dokonane na rachuneknajemcy -- można je za dopłatą zamówić u właściciela obiektu.
|
• |
Wpłata Kaucji -- w wyjątkowych sytuacjach - nie uiszczoną w Biurze Firmy COOR kaucję Najemcy uiszczają w dniu rozpoczęcia pobytu a po pobycie Wynajmujący zwraca ją Najemcy po odliczeniu ewentualnych szkód .
|
•
|
Najemca może skrócić pobyt -zwolnić obiekt przed wynikającym z umowy terminem zakończenia pobytu jeżeli :
1)Wynajmujący swoim zachowaniem utrudnia lub uniemożliwia spokojne korzystanie z obiektu
2) Wynajmujący nie zapewnia sprawnego działania urządzeń w domku/kwaterze
Fakty powyższe a także inne podobne zdarzenia winny być odnotowane w protokole W/Z/O z udziałem osoby postronnej np. funkcjonariusza policji .
|
↑top
Reklamacja jest rozpatrywana tylko w okresie najmu wykupionego z odpowiednim wyprzedzeniem .Imprezy z ostatniej chwili "Last minute" ( tj. wykupione na 7 i mniej dni przed rozpoczęciem najmu ) nie podlegają reklamacji. Podstawą uwzględnienia reklamacji jest protokół W/Z/O .
|
↑top
Przez Firmę COOR |
W przypadku nie wywiązania się Klienta z terminowej zapłaty za najem obiektu rekreacyjnego (domku /kwatery) , najpierw zostanie on skreślony z listy rezerwacji a następnie zostanie z nim rozwiązana umowa.
|
Przez Klienta - Najemcę |
Klient -Najemca może od umowy odstąpić przed wprowadzeniem się do obiektu rekreacyjnego-(domku/kwatery) . Ze względów dowodowych zalecane jest przesłanie zgłoszenia o odstąpieniu od umowy na adres Firmy COOR listem poleconym . Odstąpienie od umowy nabiera mocy obowiązującej dopiero w tym dniu , kiedy wiadomość o tym dotarła na ręce Firmy COOR .W takim przypadku Firma COOR może domagać się odpowiedniego odszkodowania , jako że następujące roszczenia zostaną bez dodatkowego materiału dowodowego :
do 60 dni przed przyjazdem -10 % łącznej sumy za pobyt , minimum 300 zł ,
59 do 40 dni przed przyjazdem - 25 % łącznej sumy za pobyt , minimum 300 zł ,
39 do 21 dni przed przyjazdem - 50 % łącznej sumy za pobyt , minimum 300 zł ,
20 do 14 dni przed przyjazdem - 75 % łącznej sumy za pobyt , minimum 300 zł ,
od 13 dni przed przyjazdem - 100% łącznej sumy za pobyt , minimum 300 zł ,
Najemca wobec poniższych zaistniałych przypadków bez dodatkowych opłat może przekazać prawo do najmu innemu najemcy . Powiadomić jednak o tym powinien listem poleconym Firmę COOR . W przypadku śmierci , poważnego wypadku głównego najemcy lub ciężkiej choroby jednego ze współnajemców tak , że pozostałe osoby nie mogą przybyć i korzystać z najmu a także w szczególnym przypadku zaistnienia choroby , najpóźniej na 2 dni przed wprowadzeniem się do obiektu rekreacyjnego ,należy przedłożyć w Firmie COOR do zaakceptowania zaświadczenie lekarskie obejmujące diagnozę .Ze względów dowodowych zaleca się przesłanie zgłoszenia listem poleconym o odstąpieniu od umowy wraz z zaświadczeniem lekarskim na ręce Firmy COOR . W przypadku odstąpienia od umowy z powodu śmierci ,ciężkiej choroby , refunduje(zwraca) się wpłaconą opłatę za pobyt z potrąceniem odpowiednio kosztów manipulacyjnych w wysokości 300 zł + 3% łącznej sumy za pobyt . |
• Zaleca się ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z najmu obiektu rekreacyjnego |
↑top
Rozliczenie najmu z pobytem w domku/kwaterze - bez pobytu w przypadku całkowitej lub częściowej-przed terminem - rezygnacji z pobytu i związanej z tym faktem reklamacji odbywa się w oparciu o postanowienia Umowy -Zgłoszenie i Ogólne Warunki Najmu . W sprawach nieuregulowanych tymi postanowieniami zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego
|
pobyt |
Zgodnie z umową po zakończeniu pobytu Najemca zobowiązany jest zwrócić "domek/kwaterę" w stanie nie pogorszonym z tym ,że nie ponosi on odpowiedzialności za zużycie będące następstwem prawidłowego używania . Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy Najemcy -wniesione do domku/kwatery a także za pozostawiany na terenie obiektu samochód. Zwracany domek / kwatera powinien być opróżniony z wszelkich rzeczy należących do Najemcy . W przypadku nie usunięcia rzeczy przez Najemcę , Wynajmującemu przysługiwać będzie prawo ich usunięcia i zabezpieczenia na koszt Najemcy . Przy zwrocie domku/kwatery strony wypełniają otrzymany w Firmę COOR Protokół W/Z/O -zdawczo-odbiorczy szczegółowo opisujący stan techniczno-użytkowy , stopień-- zużycia obiektu i jego wyposażenia oraz czystość pomieszczeń . Od solidnego wypełnienia tego protokołu zależy sprawne i bez niepotrzebnych problemów rozliczenie Najemcy z pobytu w wynajmowanym domku/kwaterze-przez Firmę COOR.
|
rezygnacja---dotyczy najmu bez pobytu |
W przypadku rezygnacji przez Klienta-Najemcę z najmu domku/kwatery bez pobytu zobowiązany jest on do pokrycia kosztów Firmy COOR -związanych z przygotowaniem pobytu -zgodnie z OWN
|
reklamacja--- dotyczy najmu z pobytem |
W przypadku zgłaszanej przez Klienta - Najemcę reklamacji po pobycie -Firma COOR może ją uznać wówczas gdy powstała ewidentna szkoda po stronie Klienta . Podstawą rozpatrywania szkody jest protokół W/Z/O .
|
|
↑top
|